STAŻYŚCI - Pomocne Informacje



Jeśli zamierzasz zostać stażystą/ką w programie Bezpieczny Staż, zapoznaj się z przydatnymi radami i informacjami na temat tej roli.
 
 
    I. Zanim zdecydujesz się na udział w stażu 
  • Wypełnij testy na portalu Bezpieczny Staż i skorzystaj z informacji na swój temat (jakie masz preferencje zawodowe, co jest Twoją silną, a co słabą stroną).
  • Sprawdź, czy w terminie ewentualnego stażu nie przewidujesz sytuacji, które mogą spowodować jego przerwanie, np. egzamin, zawody sportowe, ważny wyjazd. Jeśli tak, może lepiej zmienić termin stażu lub aplikować w innym czasie, a gdy jest to niemożliwe – jak najszybciej uprzedź o takim problemie konsultanta/kę opiekującego/ą się stażem.
  • Upewnij się, że możesz podać kontakt do siebie – aktualny adres e-mail i numer telefonu komórkowego. Jeśli nie masz takich, zadbaj o założenie konta e-mail oraz załatwienie sobie telefonu, np. na kartę prepaid.
  • Sprawdź najlepsze możliwe połączenia (autobus, pociąg, tramwaj) z miejscem, gdzie ma się odbywać staż i oblicz, ile czasu (dojazd i dojście) potrzebujesz, żeby dotrzeć do celu na 10 minut przed planowaną godziną.
  • Zadbaj o ubiór adekwatny do danego miejsca. Dopytaj, czy na stażu będziesz się przebierać w strój roboczy, czy masz zabrać z domu coś do przebrania. Jeśli to będzie praca fizyczna, sprawdź czy po pracy można się umyć, jeśli tak, przynieś ze sobą ręcznik.
  • Sprawdź, czy masz wszystkie niezbędne dokumenty i badania – jeśli nie, uzupełnij je na czas.

 

    II. W trakcie stażu 

  • Zadbaj o dobry kontakt z mentorem/ką – opowiedz mu/jej trochę o sobie (to, czym chcesz się podzielić) i zapytaj go/ją o jego/jej rolę w firmie.
  • Dowiedz się, jaki jest zakres Twoich obowiązków, jakie są oczekiwania wobec Ciebie – co możesz robić samodzielnie, a co wymaga konsultacji z mentorem/ką.
  • Jeśli czegoś nie wiesz lub nie rozumiesz, pytaj mentora/kę – jego/jej zadaniem jest Ci udzielić informacji.
  • Sprawdź do kogo masz się zwracać o radę, kiedy mentora/ki nie będzie w pracy.
  • Jeśli coś pójdzie nie tak, nie ukrywaj tego – każdy ma prawo do błędu.
  • Dbaj o punktualność – jeśli grozi Ci spóźnienie na staż lub w wykonaniu zadania, powiedz o tym mentorowi/ce.
  • Angażuj się – szukaj dla siebie dodatkowych zadań i aktywności, staraj się pomagać innym – to zbuduje dobrą opinię na Twój temat i pozwoli Ci więcej się nauczyć.
  • Co pewien czas poproś o opinię na temat swojej pracy zarówno mentora, jak i inne osoby z firmy. Uzyskasz w ten sposób cenne wskazówki. 
  • Pamiętaj o uprzejmości i życzliwości – dbaj o swoje słownictwo i zachowanie.

 

    III. Po zakończeniu stażu

  • Podziękuj mentorowi/ce i doceń go/ją za współpracę.
  • Wypełnij starannie ewaluację na portalu Bezpieczny Staż.
  • Pożegnaj się ze wszystkimi osobami, z którymi współpracowałeś/aś w firmie.
  • Podziękuj szefowi/szefowej – jeśli go/jej nie znasz, zapytaj, jak do niego/niej dotrzeć.

 

    IV. Ważne zawsze

  • Bądź punktualny/a i dotrzymuj słowa.
  • Pytaj, kiedy nie wiesz.
  • Doceniaj pomoc innych osób na stażu i dziękuj za nią.
  • Bądź w kontakcie z mentorem/ką i konsultantem/ką – „nie znikaj z radaru”.
  • W razie sytuacji awaryjnej, natychmiast zawiadom mentora/kę lub konsultanta/kę.
  • Pamiętaj, że jako stażysta/ka jesteś ważną osobą dla organizacji, która cię zarekomendowała na staż i dla firmy, zaufaj nam i sam/a nie zawiedź zaufania.
ZWIŃ

PARTNERZY STRATEGICZNI

POSŁUCHAJ ICH

Nauczyłam się wielu ciekawych rzeczy, których do tej pory nie znałam lub uważałam za trudne. Nie bardzo wierzyłam w swoje możliwości, ale udało się mi pokonać nawet te dość skomplikowane prace. Myślę, że nawet byłby ze mnie dobry magazynier.

Wioletta, Stażystka

Największa wartość staży to możliwość regularnej pracy w firmie z innymi pracownikami

Magdalena, Konsultantka

Stażysta, który jest przygotowany do powierzonych zadań i sumiennie je wykonał, powinien nabytą wiedzę wykorzystać w każdej działalności gospodarczej związanej ze sprzedażą bezpośrednio do klienta.

 Andrzej, Mentor

Spodobała mi się komunikacja między współpracownikami, rozkładanie towaru, podawanie towaru, zamawianie i rozliczanie kart płatniczych.

Marek, Stażysta

 

PARTNERZY
PROGRAMU: